Автошкола Дальнобою № 1: де перевізникам брати водіїв

У Європі чекають посилення кризи вантажних перевезень. Як це торкнеться українських перевізників і до чого тут «Пакет мобільності».
На європейському ринку вже котрий місяць спостерігається гостра нестача вантажівок та водіїв-далекобійників, що виникла через цілий комплекс причин. Але найгірше, вважає Генеральний директор «Автошкола Дальнобою №1» (м. Київ, Україна) ще попереду. На думку Сергія Шаповала, взимку 2021/2022 проблеми будуть особливо помітні, а весна 2022 року обіцяє лише погіршення ситуації.
Європа вже далеко не перший рік страждає від нестачі водіїв вантажівок, але пандемія COVID-19 та введення цілої низки нових законів як у ЄС, так і у Великій Британії, що залишила економічний блок, серйозно посилили ситуацію. Так, якщо перед початком 2019 року в європейських країнах не вистачало 127,5 тис. водіїв вантажівок, то зараз брак оцінюється вже у 400 тис. І це лише дані щодо шести країн: Великобританії, Франції, Німеччини, Данії, Норвегії та Швеції. І в майбутньому ця тенденція лише погіршуватиметься.

Першочергова причина нестачі кадрів – банальне старіння професії.
Водії зі стажем виходять на пенсію, а молоді люди не прагнуть сідати за кермо великовантажних фур. Останніх відштовхують умови роботи: від заробітної плати до постійної переробки та відсутності у багатьох країнах належного рівня інфраструктури.
Пандемія COVID-19 майже на рік паралізувала роботу більшості установ у Європі та звичний перебіг життя. Це торкнулося й сектору вантажних перевезень: частина водіїв за цей період пішла на пенсію, частина - в інші сфери (наприклад, обслуговувати інтернет-магазини). До того ж отримання водійської ліцензії, необхідної для керування важкими вантажівками (категорія СЕ), стало займати набагато більше часу: через перебої в роботі установ, які відповідають за проведення іспитів, черги кандидатів розтяглися, і тепер замість колишніх 12 тижнів кандидати змушені чекати по 16 тижнів. Все це вже призвело до того, що в багатьох країнах стали спостерігатися суттєві перебої з постачанням товарів у магазини та точки громадського харчування.

Ситуація завжди погіршується ближче до зими, коли споживачі починають штурмувати магазини перед Різдвом, а навантаження на логістику традиційно зростає в цей період. Але й після закінчення зимових свят ситуація не покращиться, а, навпаки, лише посилиться, упевнений пан Шаповал. Свій прогноз він пояснює набуттям чинності новими законами, що регулюють сферу вантажоперевезень у Європі, відомих як «Пакет мобільності». Нові норми почнуть діяти з 21 лютого 2022 року. Вони мають захистити водіїв вантажівок. Так, наприклад, водії мають брати чотириденний відпочинок між рейсами всередині країни, а при виконанні міжнародних рейсів - повертатися до рідної країни кожні вісім тижнів. Крім того, вони матимуть право вимагати мінімальну оплату праці в кожній країні ЄС, де вони працюють. Ці заходи, наголошує представник «Авто-школи Дальнобою №1», безумовно, викличуть позитивне зрушення у сфері вантажоперевезень і допоможуть захистити права водіїв. Їхні зарплати зростуть.

Але водночас нові правила ще більше посилять кадровий брак у Європейському Союзі, що посилить відтік кваліфікованих водіїв з України. І впораються з ситуацією тільки ті перевізники, які будуть готові заповнювати вакансії, що звільнилися, водіями, без досвіду роботи, але пройшли якісне (а не формальне) навчання з упором на практичні навички водіння сучасних великовантажних транспортних засобів.
Величезна кількість водіїв в Україні мають вже давно відкриті категорії С та СЕ, але не мають необхідних навичок практичного водіння, оскільки не займалися цим професійно. Багато хто з них готовий змінити роботодавця, професію і навіть місце проживання, якщо зможуть заробляти більше.

Врятувати ситуацію можуть лише сміливі рішення та хороші партнери з підготовки водіїв. «Автошкола Дальнобою №1» – це абсолютно унікальне явище на ринку підготовки та перепідготовки водіїв комерційного транспорту. Наші випускники безаварійно і економно і дбайливо водитимуть ваш транспорт.
                                                                                                                                                                                                                      www.avtoshkola-dalnoboya.com