Впровадити WMS за 3 місяці – реально!

У сучасній динаміці ринку планування в рітейлі та логістиці на довгий термін – рідкісна історія. Найчастіше під проєкти відводяться стислі терміни. Пропонуємо вашій увазі нестандартний кейс, коли система WMS була впроваджена на розподільчому центрі (РЦ) в рекордні 3 місяці. Отже, як все було?
Наш клієнт – велика торгова мережа в Україні, активно розвивається, відкриває нові торгові точки, й тому постало питання удосконалення складської логістики. Клієнт звернувся до Consulting for Retail за рекомендацією як до кваліфікованих фахівців, у яких є референси світового рівня й досвід в аналогічних проєктах.

Consulting for Retail (C4R) – міжнародна консалтингова компанія. Працює на ринку понад 6 років і завершила 180+ проєктів різних масштабів. Команда має у своєму портфелі понад 20 рішень. Серед клієнтів - понад 27 великих роздрібних мереж у 8 країнах: Чехії, Україні, Нідерландах, Білорусі, Росії, Казахстані, Азербайджані, Грузії.
Замовник запускав РЦ у стислі терміни, оскільки розподільний центр добудувався і договір оренди зобов’язував почати експлуатацію комплексу. Клієнту необхідно було максимально закрити всі питання у сфері ланцюжка поставок і впровадити систему управління якісно та оперативно.
Для забезпечення ефективного функціонування РЦ було прийнято рішення про автоматизацію всіх складських процесів: приймання, управління запасами та інвентаризації, крос-докінгу, дистрибуції, розміщення й обробки товарів, а також підготовку їх до відправки. До того ж проєкт передбачав автоматизацію планування графіків відвантажень, управління транспортом і самим процесом відвантаження. По суті, проєкт передбачав впровадження WMS, а це чималий обсяг роботи, а спільно з робочою групою клієнта визначила список завдань, які необхідно виконати в рамках проєкту:
- провести комп’ютерне моделювання бізнеспроцесів на новому комплексі;
- виконати розрахунок собівартості операцій кожної моделі для прийняття рішення по цільовому процесу комплектації на РЦ;
- підібрати стелажне обладнання для цільових процесів;
- розробити рекомендації по розвантажувальній та завантажувальній техніці для РЦ;
- розробити рекомендації щодо маркування та топології РЦ;
- налаштувати запропоновану логіку процесів в системному рішенні WMS;
- повністю налаштувати й впровадити процеси WMS.
Найчастіше на ринку декларують впровадження WMS у терміни від 6 до 12 місяців.
Але тут був нестандартний кейс, бо довелося прискорити впровадження WMS під запуск нового об’єкта. Команда C4R вклалася в 3 місяці.


Як це стало можливим?
Кожен проєкт із запровадження IT-рішень
– виклик, який має свої особливості. Але тут челендж ускладнювали стислі терміни, які ніяк не повинні були відбитися на якості реалізації. Завдяки використанню best-practice рішень, напрацьованих навичок і знань у реалізації необхідних бізнес-рішень, а також вдосконаленої методології впровадження та запуску, фахівцям C4R вдалося якісно реалізувати проєкт у такі стислі терміни.

У таких ситуаціях вся команда йде назустріч замовнику! За потреби до роботи долучалися фахівці суміжних відділів, а робоча група практично всі 3 місяці жила і працювала пліч-о-пліч із замовником в одному офісі та складі.
Важливо відзначити оперативну роботу з боку замовника. Процеси інтеграції, які у звичайному режимі займають 3 місяці, робоча група виконала за 1-1,5 місяці. До того ж це той кейс, коли замовник не тільки чув і прислухався до запропонованих best-practice рішень, але і був готовий до швидких змін і поліпшень своїх бізнес-процесів.
Завдяки досвіду й оперативній роботі команди проєкт завершили вчасно, а клієнт отримав можливість запустити РЦ згідно з графіком. В результаті замовник здійснив стратегічні плани переїзду РЦ на новий об’єкт у важливому для бізнесу районі у встановлені терміни. Новий РЦ значно збільшив пропускну здатність всього ланцюжка поставок торгової мережі. Завдяки додатковим потужностям рітейлер може відкривати нові магазини й далі успішно розвивати мережу.
«Це був виклик для обох команд. Ми сконцентрувалися, синхронізувалися і зробили це.
Нам допомогли такі якості, як цілеспрямованість колег і залученість власників по обидва боки. Павло Щербаков допомагав і власник бізнесу замовника залучався й брав активну участь. Тобто рішення приймалися швидко як у нас, так і з боку клієнта», – зазначив Володимир Адамов, керівник відділу розвитку логістики.
Будь-який проєкт закінчується передачею системи в супровід. Співробітники відділу підтримки також з’їздили на об’єкт і прийняли його в обслуговування.
Чому вибирають рішення C4R?
- технічне охоплення – впровадження WMS з можливістю доопрацювання додатковими рішеннями;
- консалтинг – проєктування, рекомендації в підборі стелажного обладнання, складської техніки, використання уніфікованої тари, розрахунку бізнес-моделей для цільових процесів РЦ;
- оптимальна ціна за комплекс послуг;
- гнучкість щодо клієнта – фахівці компанії не заганяють себе в рамки стандартних рішень, а йдуть назустріч клієнту і розв’язують його питання в комплексі;
- понад 15 років експертизи в рітейлі, логістиці та дистрибуції: у свою команду залучаємо фахівців, досвід роботи яких становить понад 8 років;
- досвід впровадження IT-проєктів у логістиці понад 10 років;
- злагоджена команда під керівництвом досвідченого менеджера проєктів;
- понад 100 фахівців у команді, експертиза яких покриває всі питання ланцюжка постачання;
- підтримка клієнтів після впровадження IT-рішень – надаємо підтримку нашим клієнтам, навіть якщо WMS впроваджена сторонніми організаціями.
Команда реалізує комплексні рішення і готова виконувати доопрацювання. Одне з таких рішень реалізується в продовженні цього кейса. У чому воно полягає? Система WMS автоматизує всі процеси інтралогістики. Але у клієнта була проблема управління великим потоком автотранспорту, яку також необхідно вирішити.
Найчастіше в проєктах WMS виникає потреба додаткових модулів TMS & YMS. У нас є рішення, які дозволяють покрити ряд функцій стандартним функціоналом системи, а також інтегруватися для цього з зовнішніми системами.
«У рамках цього проєкту ми провели консалтингову роботу і моделювання графіка поставок. У поточний момент налаштовується автоматизований розрахунок графіків і маршрутизації, з подальшою інтеграцією в IT-рішення. Рішення в комплексі дозволить контролювати та передавати в WMS дані по маршрутизації товарів на шляху з РЦ
до магазинів. В результаті буде реалізовано централізований облік і доступ до даних про товарні потоки в дорозі», – резюмував Володимир Адамов.
Більше про рішення для автоматизації розподільних центрів, процесів рітейлу та дистрибуції на сайті https://www.c4r.eu/